دوره 20، شماره 57 - ( 4-1399 )                   جلد 20 شماره 57 صفحات 169دوره186فصل__Se | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hasibi S, shojaei V. Strategic Analysis of Sports Tourism Marketing Mix in Mazandaran with 7P's Approach. researches in Geographical Sciences. 2020; 20 (57) :169-186
URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3277-fa.html
حسیبی شهاب، شجاعی وحید. تحلیل استراتژیک بازاریابی آمیخته گردشگری ورزشی مازندران با رویکرد 7 پی. نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی. 1399; 20 (57) :169-186

URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3277-fa.html


1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد ساری، ساری ، hasibi.shahab@yahoo.com
2- استادیار، مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ازاد اسلامی، واحد ساری
چکیده:   (2133 مشاهده)
توسعه و بهبود وضعیت صنعت گردشگری کشور و یا مناطق مختلف آن، به مکانیسم های موثر بازاریابی وابسته است. هدف از این تحقیق، تحلیل استراتژیک بازاریابی آمیخته گردشگری ورزشی در استان مازندران با رویکرد 7 پی است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی تحلیلی بود که به شیوه پیمایشی و با رویکرد جامع انجام شده است. 235 نفر از مدیران سازمان‌های ورزشی و گردشگری، مدیران دفاتر جهانگردی، راهنمایان گردشگری و خبرگان دانشگاهی در حوزه های مدیریت ورزشی و توریسم مازندران به عنوان نمونه این تحقیق که به صورت غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند، پرسشنامه محقق ساخته 57 سوالی  و 7 موبفه، روا و پایا (0.792= α) را به صورت داوطلبانه تکمیل نمودند. یافته های حاصل از آزمون فریدمن نشان داد که عناصر بازاریابی آمیخته گردشگری ورزشی در استان بر اساس اولویت، تفاوت معناداری با هم دارند. عنصر قیمت بالاترین اولویت(میانگین 69/4) و فرآیند یا برنامه ریزی پایین ترین اولویت (میانگین 69/3)  را به خود اختصاص داده اند. سایر عناصر ترکیب بازاریابی گردشگری ورزشی استان به ترتیب اولویت عبارتند از: محصول یا خدمت (میانگین 21/4)، توزیع (میانگین 05/4)، شواهد فیزیکی (میانگین 91/3)، افراد (میانگین 76/3) و ترویج (میانگین 61/3). با توجه به یافته­های پژوهش می­توان بیان نمود، به منظور رونق گردشگری ورزشی در استان باید به مفهوم توسعه پایدار در این صنعت توجه نمود و بدون تردید توسعه جامع و پایدار این صنعت منبعث از رویکردی سیستمی و متناسب با کلیه عناصر بازاریابی آمیخته گردشگری ورزشی می باشد.
 
متن کامل [PDF 1508 kb]   (280 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1397/8/21 | پذیرش: 1397/11/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Journal of Applied researches in Geographical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb