دوره 22، شماره 64 - ( 1-1401 )                   جلد 22 شماره 64 صفحات 403دوره389فصل__Se | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
2- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران ، Hr.safarzadeh@gmail.com
3- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
چکیده:   (3255 مشاهده)
امروزه اینترنت و شبکه ­های مجازی  به بخش اصلی زندگی روزمره بسیاری از مردم تبدیل شده است و سایت های شبکه های اجتماعی میلیون ها نفر را از سراسر جهان جذب می­کنند، بدین جهت تبلیغات شفاهی به دنیای دیجیتالی منتقل شده است. مطالعه حاضر با هدف شناسایی تاثیر عوامل موثر بر ارتباطات توصیه ای آنلاین در شبکه های اجتماعی بر وفاداری مشتریان خدمات گردشگری نوشته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش را کاربران شبکه­های مجازی که تجربه سفر به محدوده را داشتند تشکیل  می­داد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردید. در این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار spss و آموس بهره گرفته شد. یافته­های حاصل از این پژوهش نشان داد که جذابیت پیام، وضوع، کمیت و وضوح پیام بر وفاداری مشتریان خدمات گردشگری تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که از بین عامل­های مورد بررسی عامل کمیت پیام با ضریب تاثیر67/0 دارای بیشترین تاثیر می­باشد.
متن کامل [PDF 836 kb]   (643 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی توریسم
دریافت: 1399/5/12 | پذیرش: 1399/9/2

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.