۱. افراخته, حسن, جلالیان،حمید, آرامی, ابراهیم. (۱۳۹۸). عوامل مؤثر در رقابتپذیری گردشگری (مطالعه موردی: شهرستان سرعین ). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی, ۱۴(۲), ۴۵۷-۴۷۲.
۲. ایمانی خوشخو, محمدحسین, نادعلی پور, زهرا. (۱۳۹۵). ارائه الگوی مفهومی رقابت پذیری مقصدگردشگری در چارچوب توسعه پایدار. گردشگری و توسعه, ۵(۱), ۸۴-۱۰۶.
۳. برومند، بابک؛ کاظمی،علی، رنجبریان، بهرام(۱۳۹۷) توسعه مدل بومی سنجش رقابت پذیری گردشگری مقاصد گردشگری ایران، مجله تحقیقات بازاریابی نوین، دوره۸، صص۱۲۹-۱۴۶.
۴. بریمانی،فرامرز، رمضان زاده،مهدی، تبریزی، نازنین، نوذراصل،سهند(۱۳۹۷) ارزیابی رقابت پذیری مقاصد گردشگری سلامت با تاکید بر منابع و جاذبه های محوری(مطالعه موردی : چشمه های آبگرم رامسر)، فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی؛ دوره۲۲،شماره۶۳،صص۲۶-۵۰.
۵. جعفرتاش امیری برزین، پویانزاده نسترن.(۱۳۹۴) ارزیابی و اولویتبندی شاخصهای رقابتپذیری صنعت گردشگری ایران. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه. ۱۳۹۴; ۲۸ (۳) :۸۵-۱۰۶
۶. شکوهی،محمد، شاکرمی،نعمت،منصورزاده،علی(۱۳۹۷) برنامه ریزی راهبردی گردشگری کردستان بر پایه هویت رقابت پذیری منطقه ای با استفاده از تکنیک Meta-SOWT، فصلنامه مدیریت شهری،دوره۷،شماره۲۶،صص۱۷-۳۰.
۷. فرزین, محمدرضا, شکاری, فاطمه, عزیزی, فاطمه. (۱۳۹۷). رقابتپذیری مقصد گردشگری: تحلیل اهمیت- عملکرد (مورد مطالعه: شهر یزد و شهر شیراز). مطالعات مدیریت گردشگری, ۱۳(۴۴), ۲۱۹-۲۴۷. doi: ۱۰,۲۲۰۵۴/tms.۲۰۱۸.۹۶۵۳
8. Alhemoud, A. M., & Armstrong, E. G. (1996). Image of tourism attractions in Kuwait. Journal of travel Research, 34(4), 76-80 [
DOI:10.1177/004728759603400413]
9. Alrawadieh, Z., Alrawadieh, Z., & Kozak, M. (2019). Exploring the impact of tourist harassment on destination image, tourist expenditure, and destination loyalty. Tourism Management, 73, 13-20. [
DOI:10.1016/j.tourman.2019.01.015]
10. Andrades, L., & Dimanche, F. (2017). Destination competitiveness and tourism development in Russia: Issues and challenges. Tourism management, 62, 360-376. [
DOI:10.1016/j.tourman.2017.05.008]
11. Baloglu, S., & McCleary, K. W. (2007). A model of destination image formation. Annals of tourism research, 26(4), 868-897. [
DOI:10.1016/S0160-7383(99)00030-4]
12. Chi, G. (2005). A study of developing destination loyalty model (Doctoral dissertation, Oklahoma State University).
13. Croes, R. (2013). Evaluation of tourism competitiveness and its effects ondestination management: making difference in Costa Rica, Revista Electrónica de Historia, 1: 115-133.
14. d'Hauteserre, A. (2000). Lessons in Managed Destination Competitiveness: The Case of Foxwoods Casino Resort. Tourism Management, 21(1), 23-32 [
DOI:10.1016/S0261-5177(99)00097-7]
15. Goffi, G. (2013). A model of tourism destinations competitiveness: The case of theItalian destinations of excellence, En Anuario Turismo y Sociedad, 14: 121-147.
16. Gómez-Vega, M., & Picazo-Tadeo, A. J. (2019). Ranking world tourist destinations with a composite indicator of competitiveness: To weigh or not to weigh?. Tourism Management, 72, 281-291. [
DOI:10.1016/j.tourman.2018.11.006]
17. Joshi, O., Poudyal, N. C., & Larson, L. C. (2017). The influence of sociopolitical, natura, and cultural factors on international tourism growth: A cross-country panel analysis. Environment, Development and Sustainability, 19(3), 825-838. [
DOI:10.1007/s10668-016-9767-x]
18. Lee, C. K., Yoon, Y. S., & Lee, S. K. 2016. Investigating the relationships among perceived value, satisfaction, and recommendations: The case of the Korean DMZ.Tourism management, 28(1), 204-214. [
DOI:10.1016/j.tourman.2005.12.017]
19. Mendola, D., & Volo, S. (2017). Building composite indicators in tourism studies:Measurements and applications in tourism destination competitiveness. Tourism Management, 59, 541-553. [
DOI:10.1016/j.tourman.2016.08.011]
20. Pessoa, A. (2017). Tourism and regional competitiveness: The case of the Portuguese Douro valley. Estudos Regions, 18: 55-75. [
DOI:10.59072/rper.vi18.259]
21. Ramkissoon, H., Uysal, M., & Brown, K. (2011). Relationship between destination image and behavioral intentions of tourists to consume cultural attractions. Journal of Hospitality Marketing & Management, 20(5), 575-595. [
DOI:10.1080/19368623.2011.570648]
22. Wu, C. W. (2016). Destination loyalty modeling of the global tourism. Journal of Business Research, 69(6), 2213-2219 [
DOI:10.1016/j.jbusres.2015.12.032]
23. Zhang, H., Fu, X., Cai, L. A., & Lu, L. (2014). Destination image and tourist loyalty: A meta-analysis. Tourism Management, 40, 213-223. [
DOI:10.1016/j.tourman.2013.06.006]