. Babaei Aghdam F, Rahim Heydari Chianeh R, Rahimifard Q. (2025). Investigating the Impact of Destination Image and Quality of Services on the Competitiveness of Tourism Purposes: Tabriz City.
jgs.
25(79),
URL:
http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3754-fa.html
بابایی اقدم فریدون، حیدری چیانه رحیم، رحیمی فرد قاسم. بررسی تاثیر تصویر مقصد و کیفیت خدمات بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری مورد مطالعه: شهر تبریز تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی ۱۴۰۴; ۲۵ (۷۹)
URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-۱-۳۷۵۴-fa.html
۱- دانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز، ایران، دانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
۲- کارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز،ایران، کارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز،ایران ، ghasem.rahimifard@gmail.com
چکیده: (۷۲۱۱ مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تصویر مقصد و کیفیت خدمات بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری مورد مطالعه: شهر تبریز نگارش شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی تحلیلی است. جامعه آماری را گردشگران ورودی به شهر تبریز تشکیل میدادند که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود 384 نفر برآورد گردید. به منظور جمع اوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن به تایید کارشناسان رسید. همچنین برای بررسی پایایی از روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که نتایج حاصل از این آزمونها تایید کننده پایایی پرسشنامه مورد استفاده بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات این پژوهش از نرم افزارهای spss و لیزرل استفاده شد نتایج حاصل از بررسی فرضیههای پژوهش نشان داد که تصویر مقصد و کیفیت خدمات بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری تاثیر مثبت و معناداری دارد. به گونهای که با استناد به ضریب مسیر بدست آمده برای این دو متغیر مستقل میزان تاثیر متغیر تصویر مقصد بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری بیشتر از کیفیت خدمات بود.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
برنامه ریزی توریسم